כהורים בעלי אג'נדה חברתית מובהקת, אין ספק כי הקמה של עמותה מהווה דרך מצוינת להוביל ליצירה של שינוי המגיע לידי ביטוי באמצעות קידום של תוכניות במסגרת עבודת העמותה. בשנים האחרונות גוברים הקולות של הורים אשר רוצים להעניק מעצמם לאחר, בייחוד על רקע של הבנה כי מדובר בהזדמנות לסייע לאחר. אם אתם מרגישים שזה הזמן שלכם לצאת לדרך, להלן כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך להקמה של עמותה חברתית.

קודם כל – מהי עמותה?

עמותה היא תאגיד של מספר אנשים או קבוצות אשר התאגדו למען מטרה מסוימת. בשביל להקים עמותה צריך לפנות לרשם העמותות במשרד המשפטים, וזאת מתוך מטרה לעמוד בהנחיות הרשם. צריך להבין כי עמותה היא חלק מהמגזר השלישי והיא בעלת מטרות ציבוריות שאינן מכוונות לחלוקה של רווחים בין החברים, ועל כן הגדרה של העמותה בתור עמותה ללא מטרות רווח היא חיונית לטובת פעילות שוטפת המתבצעת בהתאם להנחיות של רשם העמותות בתור מייסדי העמותה, כאשר מי שיכולים להתאגד לטובת הקמה של עמותה הם בגירים מעל גיל 18. אתר אטלס מהווה כר פורה של ידע שממנו ניתן לקבל מידע אודות תהליך ההקמה וכן גיוס של כספים, כל זאת מתוך מטרה להוביל לרישום המתבצע בצורה חוקית ועם שימת דגש על התנעת הפעילות אשר תאפשר לכם כהורים מסורים לפעול ולתרום לאחר, במסגרת הקמת עמותה.

לאחר כשנתיים של פעילות סדירה, אפשר לבקש אישור ניהול תקין אשר יקנה לכם הטבות שונות מתוקף הפעילות. ליווי מקצועי המתבצע על ידי חברה כמו למשל אטלס מהווה דרך מצוינת ליצור מענה המגיע לידי ביטוי בתהליך שנועד להוביל לקידום של אג'נדה חברתית שלשמה הוקמה העמותה, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר ליצירה של מערך אשר מאפשר לכם בתור הורים ומייסדים לפעול במסגרת העמותה, ובכך לחולל שינוי חיובי במדינת ישראל ובתחומים שבהם אתם רוצים ויכולים לסייע, מתוקף היותכם עמותה הרשומה כחוק.

 

 

מהם השלבים הנדרשים בתהליך?

במידה והחלטתם לפתוח עמותה לטובת תרומה לאחר, השלב הראשון  הוא לקבוע מועד לאסיפה של המייסדים, לפחות 10 ימים לפני הרישום, מתוך מטרה לקבוע את המטרות של העמותה וכן את התקנון. לאחר האספה יישלח פרוטוקול לרשם העמותות עם חתימה של המייסדים, כאשר נדרשים לפחות 7 מייסדים לטובת תהליך הרישום. שימו לב כי מעבר למייסדים, כאשר נדרש למנות את נושאי המשרה – מורשה חתימה בהתאם לתקנון, לצד בעלי תפקידים אשר תפקידם הוא לדאוג לפעילות השוטפת, החל מניהול של כספים ועד מנהל קשרי משקיעים. שימו לב כי בתהליך הגשת המסמכים לרשם העמותות אתם צריכים לוודא כי ישנה חתימה מצד עורך דין, וכן לשלם אגרה שנתית. מדובר בפעילות בירוקרטית אשר נועדה להסדיר את פעילות העמותה, ובכך ליצור שינוי המגיע לידי ביטוי ביכולת שלכם כהורים וכמייסדי העמותה לקדם את המטרות לשמן הקמתם את העמותה. שימו לב כי לא ניתן להפעיל את העמותה ללא הגשה של תקנות וכן תשלום של אגרות, ועל כן יש לבצע את התהליך בצורה מוסדרת.

לסיכום

הקמה של עמותה היא חלום של לא מעט הורים אשר רוצים לקדם את המטרות החברתיות, כל זאת במסגרת פעילות שוטפת. באתר של רשם העמותות תוכלו לבצע את התהליך גם באופן מקוון ואף להוריד תקנון בסיסי שבו ניתן להיעזר לטובת יצירה של מענה המגיע לידי ביטוי באמצעות השלמת כל הצעדים הנדרשים, עד לקבלת האישור ותחילת הפעילות שאותה ניתן לבצע בליווי מקצועי מצד חברת אטלס, כחלק מגיוס כספים והתנעת הפעילות באופן שוטף.