הדאגה למען עתיד ילדי ישראל היא דאגה השמורה לכל אזרח. זה לא סוד שבשנים האחרונות המודעות הציבורית לגבי הפערים בין הילדים מבחינה סוציו אקונומית עלתה, לא מעט בזכות מגפת הקורונה אשר הובילה ליצירה של זרקור על מצבם הבעייתי של ילדים נזקקים ונוער בסיכון אשר מצא את עצמו מחוץ למערכת החינוך. היכולת לדאוג למען העתיד היא יכולת ששמורה לכל אזרח, אולם ניתן בהחלט לומר כי בחסות מגפת הקורונה הציבור הישראלי נחשף לעמותה מיוחדת במינה שפועלת מתחת בראד למען אותם ילדים נזקיים ונוער בסיכון. לעמותה זו קוראים עמותת אחינועם ואותה הקימו האחים איל אדרעי ואחיו רפי אדרעי מתוך מטרה ליצור בעבור כל ילד את היכולת לממש את הפוטנציאל הגלום בו. באמצעות שורה של פרויקטים באזורי הפריפריה הצליחו מייסדי העמותה כמו גם המתנדבים לספק הזדמנויות חדשות ובהתאם לכך לתרום תרומה עמוקה לחברה הישראלית ולדור העתיד של מדינת ישראל.

מהם הפרויקטים המרכזיים של עמותת אחינועם?

בראיונות לתקשורת סיפר איל אדרעי עמותת אחינועם כי המטרה של העמותה היא לספק לכל ילד את ההזדמנות לממש את הפוטנציאל הגלום בו. בהתאם לכך מפעילה העמותה שורה ארוכה של פרויקטים כמו תכנית ליווי ארוכת טווח בעבור נוער בסיכון שבמסגרתה כל ילד מקבל מעטפת אישית הבנויה במסגרת של תוכנית פרטנית לצד תוכניות כמו חלוקת מחשבים, תכנית מלגות לצעירים מעוטי יכולת המאפשרת לכם לחשב מסלול מחדש, השקעה ופיתוח בערים כמו צפת וכן תכנית ליווי לצעירים בני העדה האתיופית. מייסדי החברה פועלים בכל ימות השנה וזוכים לשבחים מצד גורמי החינוך כמו גם גורמי הרווחה בשל המוטיבציה הרבה לפעול לטובת צמצום פערים וכן יצירת עתיד טוב יותר לילדי ישראל.

טכנולוגיה ועשייה חברתית כחלק בלתי נפרד מפעילות עמותת אחינועם

ישראל נחשבת לאחת המדינות המתקדמות בעולם מבחינת טכנולוגית, ועל כן החליטה העמותה לרתום את הקדמה הטכנולוגית לטובת שיפור הסיכויים של בני נוער בסיכון כמו גם ילדים מעוטי יכולת ללמוד כמו כל ילד, גם אם ידי המשפחה אינה משגת. במציאות שבה יותר ויותר משפחות מוצאות את עצמן נאבקות עם המצב הכלכלי, עמותת אחינועם נכנסה לתמונה ובהתאם לכך מקדמת את הפרויקטים באופן מואץ – כחלק מחשיבה ארוכת טווח ובעלת פוטנציאל אדיר לחברה הישראלית. העשייה החברתית אותה מקדמת העמותה לצד ההבנה כי הטכנולוגיה מהווה את הבסיס ליצירה של שווין הזדמנויות היא זו שנותנת את התקווה בעבור אלפי ילדים ובני נוער. ילדים אלו לא פעם חשים כי הם נזנחו מאחור וכי הסיכוי שלהם להשתלב במקומות תעסוקה נחשבים כמעט ובלתי קיימת, כפי שניתן לראות בשורה של סקרים ומחקרים. אולם, בזכות העשייה החברתית של עמותות כמו עמותת אחינועם ילדים ובני נוער יכולים לקבל את הדחיפה לה הם זקוקים. את הדחיפה הזו הם מקבלים במסגרת של מעטפת אישית הכוללת תוכנית פעולה וכן הבנה של הצרכים הנדרשים. כפועל יוצא מכך הצליחה העמותה ללוות בהצלחה אלפי ילדים – החל מגיל התיכון ועד להשתלבות בשוק התעסוקה, תוך ניצול מערך המתנדבים לצד שימוש באמצעים טכנולוגיים כמו למשל חלוקה של מחשבים, כל זאת לטובת מינוף הפוטנציאל ובהתאם לכך דאגה אמיתית וכנה לרווחתם של דור העתיד של ישראל.

לסיכום, עמותת אחינועם והמייסדים הצליחו בשנים האחרונות ליצור שינוי ממשי בחייהם של אלפי משפחות אבל בעיקר אצל ילדים ובני נוער שזקוקים למעטפת אוהבת ומחבקת שתסייע להם להתמודד עם המציאות המשתנה.